آموزش كاربری سيستم ها، فرايندی است كه طی آن كارشناسان گروه نرم افزاری برآیند، شيوه كاربری بخش های مختلف هر زیرسيستم را به كارشناسان مشتری آموزش داده و كارشناسان مشتری را با نحوی انجام كار هر بخش يا هر قسمت از نرم افزار آشنا میسازند.
لازم به ذكر است كه آموزش كاربری سيستم ها، در طول پيشرفت کار و بر اساس برنامه توافق شده که توسط واحد پشتیبانی ارائه گردیده است، صورت می پذيرد و از آموزش تمام بخش های سيستم بدون توجه به پيشرفت كار واقعی خودداری خواهد شد.
به عبارت ديگر، آموزش هر بخش از نرم افزار، طی پيشرفت مراحل برنامه ريزی شده امکان پذیر خواهد بود. تجربه سال ها آموزش و استقرار و پیاده سازی نرم افزار در واحدهای مدیرتی، بازگانی و مالی نشان داده است كه در صورت آموزش بدون پيوند با پيشرفت مراحل برنامه ريزی شده، آموزش های ارائه شده توسط كارشناسان برآیند، از سوي كاربران به فراموشی سپرده شده و روند پیاده سازی دچار اختلال گردیده است. لذا برنامه آموزشی در صورتی به طور دقيق پيش خواهد رفت كه كاربران مشتری به وظايف برنامه ريزی شده خود عمل نمایند.